Wymiana pasków i rozrządów

Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałek/wałki rozrządu, co za tym idzie odpowiedzialny jest za sterowanie czasem otwierania i zamykania zaworów.
Od tego procesu zależy napełnia nianie cylindrów mieszanką i wypuszczania spalin do kolektora. Nie trzeba więc być mechanikiem, żeby wywnioskować, iż jakiekolwiek nieprawidłowości w pracy układu rozrządu powodują
nieprawidłową pracę silnika. Co więcej, gdy pasek przeskoczy lub się zerwie (starość, uszkodzenie), jednostka napędowa traci „synchronizację”, co powoduje unieruchomienie silnika. Istnieje również tzw. silnik kolizyjny,
zawory potrafią uderzyć w tłoki, przez co zostaną uszkodzone. W wyjątkowo pechowej sytuacji może dojść do uszkodzenia m.in. wałków rozrządu, panewek, głowicy, a w skrajnym przypadku – wału korbowego.

Zazwyczaj w trakcie wymiany montuje się pasek i ewentualnie napinacz. Napinacz wymaga podmiany na nowy, a w ostatnich latach wielu producentów samochodów szacunkowy okres żywotności. Podczas wymiany mogą też
zakup nowych rolek napinających, rolek prowadzących, śrub i szpilek. Stan ich zużycia określają nasi mechanicy. Zalecamy również w trakcie naprawy rozrządu zamontować nową pompę cieczy chłodzącej.
Wymiana łańcucha, elementy prowadzące – ślizgi oraz hydrauliczny napinacz, jeśli jest uszkodzony. Zdarza się konieczność wymiany koła zębatego.

Dlaczego my

Ocena stanu faktycznego stanu części i dobór nowych dobrej jakości to podstawa!

  • Wymieniamy tylko potrzebne elementy
  • Gwarantujemy działanie nowych części oraz poprawne zamontowanie....
  • Posiadamy duże doświadczenia w tego typu naprawach c....
  • Duży dostęp do części - ceny hurtowe
  • Profesjonalny sprzęt i narzędzia

Popularne pytania

  • Co jaki czas wymienić lub sprawdzać rozrząd?

    Wszystko zależy od marki i modelu ale ten przedział zaczyna się już od 50.000 do nawet 200.000 według producentów

  • Koszt wymiany rozrządu?

    Ustalany jest indywidualnie i zależy od zakresu prac i zużycia części

  • Czas naprawy

    Tego typu wymiany są bardziej skomplikowane. Wszystko ustalamy po ocenie faktycznej stanu pojazdu..